Може ли АОА Блинк Ланд игра помоћи да заштитите очи од дигиталног напрезања очију?

Многи људи проводе много времена на дигиталним екранима, било да се ради о рачунарском послу од 9 до 5, скроловању друштвених медија или игрању игара. Захваљујући редовном продуженом коришћењу екрана, дигитално напрезање очију—ака синдром компјутерског вида (ЦВС)—је нешто од чега су многи изложени.

Да би помогла, Америчка оптометријска асоцијација (АОА) је развила Блинк Ланд—мобилну игру која ће вам помоћи да научите, спречите и знате како да ублажите напрезање очију. Овде гледамо шта је дигитално напрезање очију, разговарамо о његовим узроцима и лечењу и објашњавамо како да играте Блинк Ланд да бисте заштитили своје очи.

Уобичајени узроци дигиталног напрезања очију

Дигитално напрезање очију – понекад познато као синдром компјутерског вида (ЦВС) – је уобичајено стање које је узроковано продуженом употребом екрана. Дигитално напрезање очију карактерише група непријатних симптома који првенствено утичу на ваше очи и вид.

Ако се питате какав је осећај напрезања очију, симптоми могу укључивати умор, свраб, бол или печење очију, замагљен вид, главобоље, вртоглавицу, суве очи и бол у врату, леђима или раменима.

Узроци напрезања очију могу укључивати:

  • Продужена употреба екрана. Продужена употреба дигиталног екрана захтева доследан напор да се наше очи фокусирају и користи специфичне мишиће у оку. Уз продужену употребу екрана, ови мишићи могу постати уморни, због чега је уобичајено да се очи напрежу од дугог рада на рачунару.
  • Лоше осветљење. Напрезање да видите при слабом осветљењу (или изложеност одсјају) може створити визуелну нелагодност и учинити да ваше очи раде више него што је потребно.
  • Стрес и умор. Сви знамо колико стрес може бити исцрпљујући за тело — а напети мишићи око очију услед прекомерне употребе екрана могу допринети напрезању очију.
  • Сува окружења. Ако радите у климатизованој канцеларији, двоструки ефекат сувог окружења и ретког трептања при фокусирању на екран може довести до надражених и напрегнутих очију.
  • Неправилно држање. И лоше држање и неправилно позиционирање екрана могу натерати ваш врат и очи у неудобне, напрегнуте положаје.
  Како омогућити и користити вертикалне картице у Мицрософт Едге-у

Ако редовно користите екране — било за посао или игру — добра је идеја да будете проактивни у спречавању дигиталног напрезања очију. Ако имате симптоме напрезања очију или једноставно желите да научите више, играње Блинк Ланд може помоћи.

Блинк Ланд је мобилна игра коју је креирао Америчко оптометријско удружење (АОА)— водећа организација за докторе оптометрије (ОД), оптометријске професионалце и студенте оптометрије (у суштини, сви врхунски професионалци који брину о здрављу очију и вида).

Блинк Ланд је развијен да помогне играчима да науче како да уграде навике које су погодне за очи како би спречиле и ублажиле дигитално напрезање очију. Блинк Ланд постоји да би вам помогао да разумете везу између здравља очију и ваших омиљених навика на екрану—што можете постићи играјући њене мини-игре и успут прикупљајући тривијалности и чињенице о здрављу очију.

Преузимање: Блинк Ланд за Андроид | иОС (Бесплатно)

Блинк Ланд следи веома једноставну премису: једноставно баците коцкице да бисте померили свог лика по табли. Можда ћете се наћи на простору за акцију, тривијалност или забавне чињенице – за све то је потребан ваш допринос да бисте наставили. Циљ Блинк Ланд-а је да сакупите што више поена тако што ћете тачно одговарати на питања и довршавати мини-игре (док успут усвајате навике које су погодне за очи).

Ево како да играте Блинк Ланд да бисте помогли у ублажавању напрезања очију:

  • Почну утакмицу. Када преузмете Блинк Ланд на свој уређај, отворите игру и додирните Играј да бисте започели. Пратите упутства на екрану да бисте прилагодили свој лик и додирните дугме Плаи да бисте започели игру.
  • Баците коцкице. Додирните Баци коцку да протресете коцку, а затим поново додирните екран да баците број. Ваш лик ће померити одговарајући број размака у складу са бројем који сте убацили.
  • Играјте мини-игре. Пратите упутства на екрану да бисте прочитали чињенице, одговорили на тривијалности или играли мини-игре које ће вам помоћи да сазнате више о дигиталном напрезању очију.
  •   Како користити функцију КУЕРИ у Гоогле табелама

    Ако треба да прилагодите подешавања, додирните икону зупчаника у горњем десном углу екрана. Овде можете омогућити различите режиме приступачности бојама, као и прилагодити нивое звука и музике.

    Главна сврха Блинк Ланд-а је да помогне појединцима попут вас да сазнају о узроцима, симптомима и опцијама лечења дигиталног напрезања очију. Такође можете научити технике за борбу против дигиталног напрезања очију и ублажавање симптома напрезања очију док играте игру. То је забаван начин да покупите чињенице без осећаја да морате да учите (или да вас укоравају) што проводите време на екрану.

    Ако тражите поправку игара и желите да научите како да спречите дигитално напрезање очију у другим областима вашег (екран) живота, онда је Блинк Ланд добар алат за коришћење. За неке људе, ова добро развијена образовна игра ће помоћи у ублажавању дигиталног напрезања очију. За друге, можда ћете желети да предузмете додатне кораке како бисте заштитили своје очи од дужег излагања екрану.

    Како спречити дигитално напрезање очију и заштитити своје очи

    Доживљавање симптома напрезања очију може бити болно и исцрпљујуће и чак вас може спречити да довршите своје дневне задатке. Поред прикупљања чињеница, савета и техника из Блинк Ланда о томе како да избегнете напрезање очију изазвано екранима, можете испробати ове савете за дигитално ублажавање напрезања очију:

  • Правилно поставите екран. Према АОА-ов водич за синдром компјутерског вида, оптимално растојање за постављање екрана рачунара треба да буде између 20 и 28 инча од очију и под углом од 15 до 20 степени испод нивоа очију. Ако је проблем са временом испред екрана повезан са вашим паметним телефоном, можете да прилагодите положај екрана или омогућите растојање екрана на вашем иПхоне-у или иПад-у да бисте смањили напрезање очију.
  • Закажите паузе на екрану. Коришћење апликације Помодоро тајмер или једноставно заказивање пауза екрана током радног (или играчког) дана је ефикасан начин да заштитите и одморите очи.
  • Омогућите режим ноћног светла. Већина уређаја сада укључује функције које смањују емисију плаве светлости како би вашим очима олакшали време. На пример, можете да омогућите Нигхт Лигхт на Виндовс-у или користите Нигхт Схифт на свом иПхоне-у да бисте користили мекше светло на својим омиљеним екранима.
  • Вежбајте вежбе за очи. Блинк Ланд уводи различите вежбе за очи које можете да вежбате да бисте спречили напрезање очију. Такође можете покушати да окренете очима или да се фокусирате на објекат удаљен 20 стопа у трајању од 20 секунди сваких 20 минута (познато као правило 20-20-20).
  • Играјте Блинк Ланд. Како је игра осмишљена да вам помогне да развијете навике погодне за очи, играње Блинк Ланд може помоћи у заштити ваших очију од дигиталног напрезања очију.
  •   Три начина да побољшате свој паметни дом

    Такође је добра идеја да пијете пуно воде када користите екране јер дехидрација може изазвати суве и иритиране очи. Ако седите за столом дуже време, покушајте да устанете и протегнете се редовно, дајући и очима и телу преко потребан одмор.

    Играње Блинк Ланд може вам помоћи да научите како да се борите, па чак и да спречите симптоме напрезања очију. Не заборавите да правите редовне паузе од екрана(а), останите хидрирани и не заборавите да трепћете! Ако стално осећате симптоме напрезања очију, а горе наведени савети за самопомоћ не помажу у ублажавању проблема, посетите очног специјалисте или лекара за даљу помоћ.