Како технологија мења маратонски тренинг

Одвојите тренутак да размислите о томе шта би ваши прадеда и прабака мислили да вас данас виде. Вероватно би се насмејали вашем фенси паметном сату и рекли вам како су трчали маратоне узбрдо, у оба смера, по снегу.

Не може се порећи да се начин на који људи тренирају за маратоне у 21. веку радикално променио, и то у великој мери захваљујући технолошким алатима који су им на располагању. Прошло је време када је ваш најнапреднији алат за тренинг била штоперица и пар изношених патика.

Откријте како се данашњи маратонски тренинг променио захваљујући технологији која вам може помоћи да пређете циљну линију само мало брже, мало јаче и много паметније.

Носива технологија за метрику у реалном времену

Ових дана, свако са носивим фитнес трацкером има луксуз онога што је једнако личном тренеру у уређају који добро пристаје на зглоб. Ово оличава еру носивих уређаја. Конкретно, уређаји попут Гармин Фореруннер 945 и Полар Вантаге В омогућавају вам да пратите пулс, темпо и ритам, између осталих показатеља.

Гармин уређаји чак имају нешто што се зове Руннинг Динамицс, што вам пружа повратне информације о вашој форми трчања у реалном времену мерењем ствари као што су каденца, вертикалне осцилације, време контакта са земљом, равнотежа времена контакта са земљом, дужина корака и вертикални однос.

Паметна одећа за трчање

Да ли сте знали да ваше чарапе могу да причају (а да ви не стављате једну на руку и причате смешним гласом)? Тхе Сенсориа Фитнесс Чарапе су препуни сензора који прате рад ваших ногу, обезбеђујући да трчите у савршеној форми како бисте избегли било какве нежељене повреде.

А ту је и опрема попут ове АцтивеЛоок наочаре. Ови лоши момци пројектују вашу статистику трчања право у вашу линију видокруга. Удаљеност, откуцаји срца и још много тога су ту.

Уз паметну одећу, ваш маратонски тренинг би могао бити паметнији и без повреда него икада. Дакле, припремите се и пустите да ваша одећа говори са вама.

Ако то није довољно, постоје и други делови технологије који могу побољшати вашу форму трчања.

Апликације за обуку и онлајн обучавање

Прошли су дани нажврљаних распореда тренинга и нагађања. Данас је ваш најбољи алат за припрему маратона вероватно дигитални уређај или услуга. Услуге попут Страве не прате само ваше трчање; такође вам могу пружити планове тренинга за маратон да одговара вашем нивоу вештине и циљевима—било да је у питању 5К, 10К, полумаратон или цела маратонска трка.

ТраинингПеакс је још једна опција која укључује планове тренинга на основу вашег нивоа искуства, броја недеља које морате да тренирате и броја вежби које можете да урадите недељно.

Закључак: Са данашњом технологијом, ради се о паметнијем тренингу и постизању својих циљева што је брже могуће. И док сте тамо, обавезно понесите неколико апликација како бисте трчање учинили пријатнијим.

Тренинг виртуелне стварности

Ко је рекао да је ВР само за епске битке? Сада је и за припрему за епски маратон. На пример, Звифтове виртуелне стазе трчања трансформишите своју траку за трчање у трку широм света. Данашња вожња би могла бити Њујорк, док би сутрашња могла бити сликовита рута Париза – све без резервисања лета.

Велика победа је што вам ВР омогућава да имитирате расположење било ког маратона директно из ваше дневне собе. Жарко сунце или снежна стаза, психички се припремите за све без путовања. Наравно, ВР је само један од многих гаџета које можете користити да побољшате свој тренинг у трчању.

Смарт Рецовери Тецх

Постоји много уређаја за хладно терапију који вам могу помоћи да убрзате опоравак од тренинга. Размотрите уређаје попут Хиперице Кскоји је дизајниран да пружи топлоту и хладну контрастну терапију вашем колену да смањи упалу и бол.

Ако тражите технологију следећег нивоа за надоградњу ваше веллнесс рутине и бржег опоравка, постоје инфрацрвене сауне, коморе за криотерапију, резервоари за плутање и уређаји за светлосну терапију које бисте можда желели да проверите.

А шта би био опоравак без доброг сна? Са паметним гаџетима за спаваћу собу, чак и ваш сан може бити оптимизован за максималну поправку мишића пре следећег маратонског тренинга или трке.

Технологија исхране за маратонце

У маратонском тренингу, ваше ноге трче, али оно што једете покреће путовање. И баш као што је технологија трансформисала тренинг и опоравак, она такође даје надоградњу исхрани.

На пример, уместо да жонглирате са дијаграмима исхране и користите пост-ит за праћење оброка, можете да користите апликације као што је МиФитнессПал. Или ако тражите нешто што вам може помоћи да пратите своје макрое и користи вештачку интелигенцију да се прилагоди вашем телу, погледајте апликацију Стронгер би Сциенце МацроФацтор.

Свако ко је тренирао за маратон зна да су сан и исхрана кључни састојци за победу у трци. А са технологијом исхране, нема потребе за нагађањем. Од онога што жвакате до воде коју прогутате, сваки залогај и гутљај је део плана.

Ове апликације такође постају све боље. На пример, користећи апликацију МацроФацтор, потребно је само да изговорите шта сте појели у свој телефон, а АИ апликације ће копати у своју базу података да израчуна колико сте угљених хидрата, масти и протеина конзумирали током тог оброка. То је велика уштеда времена!

Трчање није само брзина; ради се и о форми. Сваки корак и сваки корак су важни. А ту је и технологија посвећена томе да се то прати.

РунСцрибе и АРИОН су алати који урањају дубоко у вашу механику трчања. Ови гизмоси разбијају ваш корак, процењујући факторе које можда никада нисте ни разматрали — попут шаблона удара стопала или симетрије.

Зашто бисте требали да бринете о овим показатељима? Зато што је разумевање ваше биомеханике кључно за откључавање бољих перформанси. Осим тога, утврђивање неефикасности може смањити ризик од повреда, осигуравајући да можете завршити трку без повреде тела.

Стицање конкурентске предности коришћењем Тецх

Након разматрања широког спектра уређаја које можете да користите за тренирање за маратон, једна ствар је кристално јасна: будућност тренинга је мешавина тврдоће, зноја и дигиталног чаробњаштва. Од пажљивих уређаја за праћење оброка до алата за усавршавање корака, пут до успеха поплочан је иновацијама.

Дакле, пре него што кренете на тротоар или на траку за трчање, размислите о формирању виртуелног тима техничких алата, осигуравајући да се свака кап зноја рачуна. На крају крајева, ваш лични рекорд у маратону би могао бити само гаџет далеко.